Kranslegging op 4 mei

Zoals elk jaar was ons COC dit jaar aanwezig tijdens de kranslegging in Eindhoven. Sinds enkele jaren hebben we burgemeesters die ook stilstaan bij de lhbti+ slachtoffers van oorlog en geweld. Dat is niet vanzelfsprekend. Dit jaar waren wederom twee vrijwilligers, Ricardo en Maurice, diegenen die de krans hebben gelegd namens ons COC Eindhoven en regio.

Dankzij de goede samenwerking met de Stichting Regenbooggedachte in Helmond waren we ook in Helmond vertegenwoordig. Ook in Beek en Donk waar voorzitter Kay Sachse afgelopen jaar nog een krans heeft gelegd, waren we wederom vertegenwoordigd. Het is een belangrijke gedachte om niet alleen maar in Eindhoven maar ook in de regio zichtbaar te zijn. Daarom heeft het bestuur dit jaar contact gezocht met de gemeente Son en Breugel waarmee we regelmatig overleg hebben. Voorzitter Kay Sachse was dus op 4 mei voor het eerst aanwezig in Son en Breugel. Een bijzonder moment: ‘Ik heb het als heel speciaal ervaren om hier aanwezig te zijn omdat de bijeenkomst een heel persoonlijk karakter had in Son’, aldus Sachse. ‘En ik was helemaal ontroerd toen een oudere meneer na de kranslegging bij me kwam om me te bedanken. Hij was echt geëmotioneerd dat het COC zichtbaar aanwezig was in het dorp. Hier doen we het voor!’